Tänker

Jag sitter på världens bästa plats som finns på planeten. Absolut min favorit plats. Sängen. Här sitter jag med laptopen i knäet och lyssnar på musik. Funderar på livet. Jag är trött. Det känns som jag har blivit lite latare att plugga hemma. Fast det kan ju bero på att vi knappt har läxor, prov och så. Men ändå, jag minns i 7an, jag var flitig som fan. Pluggade och pluggade. Nu är jag alltid så lat. Fast jag pluggar ju precis normalt, men jag menar jämfört med förut så är jag lite latare nu. Det är sista året, iegentigen 10ende året i grundskolan. Jag börjar tröttna. Vill flytta till Örebro och börja det nya livet där. Fast samtidigt vill jag inte det. För jag har en underbar pojkvän här i Skåne. Mina föräldrar kommer ju alltid vara vid min sida oavsett vad så jag behöver inte oroa mig för dem när jag studerar i Örebro och sedan flyttar hem igen efter 3 år.Men pojkvän är en annan sak, annars är man tillsammans eller så snackar man aldrig mer. Det är fetttttttttt jobbigt. Nu tänker ni säkert "jaha, men hon har väl också vänner hon inte vill lämna?". Absolut, det har jag. Men de flesta av mina vänner kommer också studera i Örebro med mig. Därför är det en skillnad. Jag älskar Jespher så himla mycket. Men som tur så är det 1 år kvar och vi får se vad som händer. Om jag väljer att stanna kvar här i Skåne och gå på någon gymnasium här eller väljer att flytta till Örebro. Det är sådan beslut jag får ta. Sedan vet jag inte vilken linje jag ska gå på, ångest. Men iegentligen är det inte riktigt 1 år, det är redan i Mars man ska göra sitt val. Jag tänker och tänker. Det beslut jag kommer göra kommer vara det viktigaste besluten under mitt liv, men beslutet är från mitt hjärta. Så det blir säkert bra. Jag ska se till så det blir bra.  

Nu när jag väl sitter och funderar om livet så vill jag nämna min absolut finaste pojkvän. Sjukt fin är han, Jespher. Jag vet verkligen hur det känns att vara kär på riktigt, jag har känt exakt samma känsla sen det blev vi två. Det var på perrongen, du gav mig en kyss. Då försvann exakt alla mina problem som snurrade i huvudet. Det är otroligt vad du kan få mig att må bra. Det prirrar i hela kroppen av lycka i mig. ÅÅHJPÅHPÅPGŨH är så kär. Det är verkligen dig jag vill ha Jespher. Hoppas du tar till dig det om du läser detta. Jag älskar dig!!
 

Om mina vänner mår bra så gör jag det också. Det värsta i livet är att se någon nära att må dåligt. Man vill verkligen göra allt för att det ska bli bra men ändå går det inte. Jag blir så sjukt glad när jag vet att mina vänner mår bra, och folk som jag inte alls känner bra också. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0