Rasar ner i vikt

Nu på den sista tiden har jag varit väldigt ledsen. Ibland har jag anledningar till det och ibland inte. Ni vet ju själva att i tonåren kommer det jobbiga perioder då man är orolig för saker som man inte behöver vara orolig för eller bara är ledsen. Jo visst, det är faktiskt väldigt normalt. Det är just precis vad jag går igenom just nu. Fast igår och idag har varit bra dagar. 
 
Odbt96hu7oq_large
 
När man gråter sådär mycet för saker och ting så är det olika för alla hur man tar det. När jag är mycket ledsen så rasar jag ner i vikt, väldigt mycket ner i vikt. Jag kan komma hem från skolan och lägga mig i sängen och se mina höftben sticka ut. Fast det brukar inte alls vara så annars. Jag äter kanske också lite sämre när jag är väldigt ledsen, fast det är inte så att jag inte äter någoting alls. Men alltså, det har inget med maten att göra. Det är bara när jag är vädligt ledsen ofta som jag rasar ner i vikt. Jag kan äta hur mycket som helst men ändå rasar jag ner i vikt. Sedan blir min hy och hår dåligare... Jag blir också väldigt trött snabbt. Jag vet faktiskt varför inte jag delar med mig om det här. Men ibland kan det vara skönt att berätta och förklara ens tankar. För jag är nog absolut INTE den enda som upplever det här just nu. Detta är en blogg, man kan skriva vad som helst. Ibland blir det rätt och ibland fel. Folk kan se ner på mig nu bara för jag skrev detta. Men waaow okej, det är absolut inget fel. Alla är ledsna ibland.
 
Backfrom_large

Igår när jag låg i sängen i mina mjukisshorts och lyfte upp benen så kunde man bara se benmusklerna. Innan hade jag fett eller vad det ska kallas, typ tjockare lår, fast det är inte så stor skillnad ändå. Men jag märker ju själv hur det påverkar mig. Alla är olika, när jag är ledsen går jag lätt ner i vikt och så är det. Jag försöker undervika det, tänka positivt. Men det handlar mycket om viljan! Jag vet och kan övervinna den. När allt blir bra igen så återvänder man sig till sina vanor, jag kommer gå upp i vikt fort då. Det är bara bra! Det är väldigt olika, det är upp och ner. Tänk efter så förstår ni nog.
När jag umgås med mina vänner eller pojkvän så är det som allt vänder om sig, man mår så bra! Man är så lycklig! - Kanske inte alla gånger, jag menar i skolan blir man inte precis lyckligast haha. Men ni förstår nog. Ofta ser folk glada ut på utsidan men ledsna på insidan. Tyvärr. 

Tumblr_m9uvytf5if1ryi5wao1_500_large
 
Sedan är det också att jag har skadat mina höfter/rygg. Det har pågått länge nu men det har blivit värre på sistione. Så dåligt illa så jag inte kan ut och jogga längre, det som jag älskar att göra! Det gör mig också ledsen. Jag hade en vana att få rensa mina tankar genom att jogga en runda. Det fick mig att må så j*vla bra faktiskt. Men nu hindrar min skada det, så det är nog en av anledningarna till att jag ofta är ledsen nu för tiden. Det hindrar också mig att göra de moment man ska klara på idrotten, och jag har alltid varit vädligt duktig i idrott. Jag har betyget A och pga min skada vill jag inte försämra mitt betyg...
Tack och lov så har jag en tid hos doktorn imorgon för att kolla mina höfter/rygg och se vad problemet är! Sedan får jag helt enkelt se vad jag kan göra. Men en dag kommer jag vara där igen, den glada Olivia! :)

281983_372427682830030_306625657_n_large

Det viktigste är att veta att man är bra som man är!! Man måste försöka blicka framåt och tänka positivt. Ett tips, om ni känner igen er så snälla prata med någon om det. Håll inte det inne för er själva. För då mår man ännu sämre. Jag lovar, man mår mycket bättre när man kan prata med någon när man mår dåligt. Det kan vara en kompis, föräldrer eller hos en pyskolog. Det beror på vad som känns bäst för en själv. Precis du är awesome! Tro på er själva så kommer ni långt i livet. Ta hand om er.

L1k5ryswcvu_large

Kommentarer
Postat av: emma

åh jag känner igen mig, helt sjukt! har aldrig tänkt på det så! vi klarar allt olivia, vi är båda starka!<3

2012-09-09 @ 00:23:01
Postat av: Olivia

Love u bestie

2012-09-09 @ 18:46:10
URL: http://imolivia.blogg.se
Postat av: mamma

finns för dig alltid gumman

2012-09-09 @ 19:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0