Fjortistiden & "utgång"-statusar

Jag minns den tiden när det var coolt att man skulle ut och hänga med kompisar. Ungdomarna kände väl sig coola på något sätt att träffa kompisar ute och komma hem sent på kvällen. Bara för att visa andra att man hade fullt upp och många vänner. Liksom, man skrev alltid något: "utgång nu dåå, finns på mobilen" o blabla. Haha, det var någon "vana" eller vad man ska kalla det på den tiden. Samma med när det var inne med fjortismodet. Man skulle ha tuperat hår, 82727272 liter brunkräm och lösögonfransa, bortnoppade ögonbryn eller fula som in i och blonderat hår. Oooo tofsar på benen... Inte för att jag har något emot det men det är väl klart att man har tofsar i håret. Alla är olika och det respekterar jag såklart! :) Idag ser jag annorlunda på ungdomarna, eftersom vi i min ålder är mer "mogna" än innan, för såklart är det så att man blir mognare med tiden. Jag märker inte av fjortisar eller massa "utgång"statusar lika mycket som då. Det är nog för folk i min ålder inte håller på med sånt längre och när man inte umgås med yngre som är vid samma situation som vi var innan så märker man inte av det. Jag skrev detta för det var något jag just tänkte på. Jag ser inte ner på folk som skriver utgångstatusar och är fjortisar för det är vi alla iegentligen. För alla gör som man själv vill och man är olika på sina sätt. Kom ihåg att just DU är bra som du är! Låt ingen trycka ner dig. För då är man inte bättre själv! Ni kanske känner igen er eller inte. Vad vet jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0